back

Нові правила маркування продуктів: що має бути на етикетці

20 травня 2020

Нові правила маркування продуктів: що має бути на етикетці

Етикетки на харчових продуктах у магазинах мають надавати точну та достовірну інформацію споживачам. Не допускається друк дрібними літерами. Етикетки мінятимуться протягом трьох років — це перехідний період для виробників.

Нові правила маркуваня харчових продуктів почали діяти. Так передбачає Закон «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», ухвалений ВР 6 грудня.

Отже, споживачам, відповідно до закону, виробники мають надавати більше інформації про харчові продукти. При цьому — обов’язково чітким та контрастним шрифтом, щоб цю інформацію можна було прочитати. Етикетки мають бути українською мовою.

Яку інформацію шукати на етикетках

Закон визначає обов’язковий перелік маркування:

  • назва харчового продукту;
  • перелік інгредієнтів у ньому та їх кількість;
  • інформацію про наявність (відсутність) інгредієнтів, які можуть викликаюти алергічні реакції або непереносимість;
  • кількість харчового продукту у встановлених одиницях виміру (вага, об’єм);
  • термін придатності (чи позначка «спожити до»);
  • будь-які особливі умови зберігання і/або умови використання (у разі потреби);
  • інструкція з використання – у випадках, коли відсутність таких інструкцій утрудняє належне використання харчового продукту;
  • найменування і місцезнаходження оператора ринку, що відповідає за інформацію про харчовий продукт; а для харчових продуктів, що імпортуються, – найменування і місцезнаходження імпортера;
  • країна походження або місце походження (стосовно м’яса або продуктів, назва яких може ввести в оману відносно країни походження);
  • для напоїв зі змістом спирту етилового понад 1,2 відсотка об’ємних одиниць – фактичний зміст спирту в напої;
  • інформація про поживну цінність харчового продукту;
  • інформація, чи піддавався харчовий продукт розморожуванню;
  • позначку «з ГМО», якщо їх частка у продукті перевищує 0,9%.

Якщо товар не фасований, то інформація про нього має розміщуватися на стенді поруч.

Заборона на оману

Закон  забороняє використання інформації, яка вводить споживачів в оману. Наприклад, про лікувальні властивості харчових продуктів.

Додаткова інформація на етикетці

При маркуванні може бути додаткова інформація, що полегшить вибір споживачам. Наприклад, позначка «без ГМО». Також може бути вказана інформація «підходить для осіб з непереносимістю глютену» тощо.

Може надаватися інформація про те, що молочний продукт «натуральний», якщо він, дійсно, не містить нічого штучного: сировини, інгредієнтів, барвників, ароматизаторів, консервантів, стабілізаторів, харчових добавок, підсолоджувачів. Якщо є хоча б один такий інгредієнт, слово «натуральний» забороняється використовувати.

Закон наближає українське законодавство у відповідність до положень регламентів та директив Євросоюзу.